27 February 2012

helo ! behabuk dahh blog aku ni haa. lama tak meng'update' post kann. maklum lahh, sy bekerjaya sekarang ^^ heeee.ok, post kali ni aku nak cita pasai kerja aku tu and org org sekeliling aku ni :)

hari Isnin 20 Feb 2012, time aku tgh masak utk lunch tetiba ada org call. ingt kan sapa laa kan then 'org' tu ckp beminat lagi tak nak keja kat hotel dotdot tuu and if beminat lapor diri hari Rabu 22 Feb, pukul 9 pagi. uniform beli sendiri. ok finee. malam 21 Feb tu aku ikot kaklong and kak ida pegi Ipoh ada appointment apa tah. teringt pulak uniform tak beli lagi. kalot pegi GreenTown Mall cari semua. dah laa da lewat, ktorg buat GM tu mcm abah ada share jaa. punyaa kecoh ! 

hohoiii ! tak boleh tido toqq malam tuu. nervous semacam ! pagi tu bgon punya awal even tido lambat. siap siap then teros pegi jmpa security then dia bwk jumpa HR. blablabla denga dia bg taklimat sikit then HR bwk masok jumpa semua staff. ini lg nervous ! masok masok tgk rami jaa tggu tepi pintu dok usya aku. hohoho, apa hampa ni tgok aku mcm tgk alien. lepas HR kenal kan dgn semua staff, aku kena dok kat Cafe utk jadi cashier. now aku nak kenalkan dgn staff yg ada :)

Nina, cashier yg memang ada kat sana. 1st shif aku keja ngn dia and dia laa yg aja aku cara nak key in bill laa apa semua tuuu. dia sgt happening. memang tak kering gusi laa kalo dok ngn dia. dok gelak jaa dari mula keja sampai habes.

Aini, ni senior sikit. dia pon cashier jugak. dia ni lagi banyak aja aku buat keja. best laa ngn dia sbb dia tak kedekut nak aja apa semua. dari A sampai Z semua dia aja aku dgn penuh kesabaran. maklum laa, aku ni kan pelupa !

Abang Zam @ Captain, dia ni kira ketua bhgian F&B. baik sgt sbb bila aku salah print bill dia laa yg tolong aku. suka bagi aku cool down time aku kalot. peranan Abang dalam diri dia ni mang teserlah laa. caring sangat. tp dia ni mengada, time aku nak balik mesti dia sua tangan soh salam. aihhhh

Rahim @ Captain II, ni lagi sorg pak lawak kat F&B tuu. krem perut ooo bila dia ni mula becakap. tgok muka dia pon boleh tesenyum dahh. time aku dok sorg sorg dia atau abg zam mai laa nyembang ngn aku. dok kata nak bwk aku p makan laksa laa apa laa. apa pon tadak lagi. siap laa rahim oi !

Aten, satu satunya waitress yg ada kat hotel tu. bila dia bz aku tolong laa dia angkat pinggan apa semua. dia ni caring. aku kata nak balik sorg pon soh hati hati. haha. comei jaa. tp dia ni suka tido. time rehat jaa leboq abeh semua. letak bom sebelah telinga pon belum tentu bgon. hee 

Along, waiter @ bf Aini. 1st aku tgk dia ni aku takot. tatau pasaipa. tapi rupanya suka kacau org jugakk. baikk and suka menyanyi. dok berasa suara sedap ka apaa. haha. 

Syahmi, waiter @ bf Syu. tak kenal sgt dia ni sbb aku becakap ngn dia bila nak mintak tolong sajaa :)

Fizi, waiter @ bf Aten. dia ni satu kepala ngn along and rahim tuu. suka merapu apa tatau. ini pon baik jugak. dia soh aku pnggei dia abg Jie sbb dia anggap aku adik dia. adik dia sebaya ngn aku. sembang punya sembang dia dok kat area uma aku jugakk and skolah rendah Asam Kumbang jugakk ^^

Odeng, waiter yg sgt pendiam. tak penah sembang lagi ngn dia sbb time dia baru nak tego aku msti ada staf lain yg dok 'ehem,ehem' so dia pon malu. haha

Amir, chef muda @ bf Nina. hensem oo. muka macam cina tp cina garang. takot aku. haha. actly dia ta garang ponn, baik jaa sbb hari hari tego aku 'hai adila' sampai aku takot nak nyaut. aihhh, entah laa.

Abang Jijan @ HOD (head of department) aku kena terima kasih kat dia sbb dia ni laa yg bgtau ada keja kosong. suka kacau org, baik, hingaq. :)

Intan and Syu and Radzi, Front Officer. mula mula aku malu nak sembang ngn dor. biasa laa. budak Convent kann. tp bila dah start sembang style tamau benti sajaa :) Radzi ?? entah laa. dorg kata ia ni cengei. tp setakat ni aku ta penah kena marah lagi laa ngn dia. but beware saja laa :D

Jess and Kak Niza. Manager FO. Jess ni cerewet sikit. apa aku buat ada jaa yg ta betul. bukan garang tapi straight. dia ni laa yg interview aku dulu smpai aku nak tekencing ! Kak Niza ok sikt sbb dia ta kesah sgt pasal keja. sempoi jaa.

Nini, Sale Manager. sumpah cantik gila kakak ni. aku suka tgok dia senyum. tak belagak langsong. baik pon baik.

Kana, Patrik, Syahrul, Wei Ying, Pakcik Mat, Uncle Joe dll, aku tak berapa kenal lagi. tunggu laa dulu :)

so, ngn mereka ini laa aku akan bekeja. hari hari tgok muka dorg. ok laa, boleh buat adik beradik baru :) tapi aku laa yg paling bongsu, semua org sayang. kahkahkah perasan ! HAHA.